niedziela, 18 sierpnia 2019

(322) Obejrzałam i mam skojarzenia

Serial "Medyceusze: władcy Florencji" wciągnął mnie. Mój podtytuł, cytat z filmu: czasem trzeba zrobić coś złego, żeby później robić coś dobrego. Co prawda drugi sezon to od razu przeskok o dwa pokolenia ale ogląda się dobrze. A opinie są różne.
Wcześniej była "Rodzina Borgiów", wszystkie sezony. Mój podtytuł - :mieszanka żądzy władzy i religijności. Intrygi od stuleci mają się dobrze. Moim zdaniem, Jeremy Irons jako papież jest  rewelacyjny.


Dziś skończyłam oglądać Opowieść podręcznej",  opowieść o kobietach zniewolonych, upodlonych i podporządkowanych władzy mężczyzn. To film przekreślający całkowicie mit o solidarności jajników. Zresztą kto by w to wierzył w dzisiejszych czasach? Niestety każda seria z tendencją spadkową, albo  państwo Gileat  chyli się ku upadkowi albo główna bohaterka z upływem czasu widzi świat inaczej.


wszystkie foto z Internetu

Każdy z tych seriali niesie dla mnie skojarzenia z Polską XXI wieku. A w każdym razie z wizjami i zakusami różnych uzdrowicieli narodu, nepotystów i "prawdziwych Polaków". 
Moim skromnym zdaniem, wszystkie trzy warte obejrzenia.

11 komentarzy:

  1. Dokładnie tak! Wszystkie trzy bez wyjątku!
    Serdeczności podsyłam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie mogę przekonać się do seriali. Natomiast przeczytałam książkę Opowieść podręcznej i kilka książek o Borgiach i Medyceuszach i są to bardzo ciekawe, a nawet niesamowite historie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś oglądałam seriale, teraz nie.
    A Opowieść podręcznej klimatem bardzo mi przypomina Orwella. :((

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię seriale, ale nie wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię seriale, tak jak Zamyślona - nie wszystkie. Nie lubię "tasiemców", takich niekończących się historii i telenowel

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czasami boję się seriali, bo jak mnie wciągną to już koniec, na nic nie mam czasu i wogole. "Opowieść podręcznej" jednak obejrzałam-raczej mieszane mam uczucia po obejrzeniu-chyba zbyt duża abstrakcja. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia zapraszam do mojej strony www.krystynaczarnecka.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię oglądać TV , wolę czytać książki które wręcz pochłaniam .
    Dziękuje za odwiedziny na blogu 😊
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. ja ostatnio oglądam w internecie. Tak mi wygodniej, można zatrzymać, a przede wszystkim jeżeli to serial to można obejrzeć kilka odcinków po kolei. Książki? Każdy dzień musi zakończyć aię z książką.

    OdpowiedzUsuń
  9. zainteresowałam się Opowieścią podręcznej. Mam nadziej e, że serial ten można obejrzeć w internecie. Pozdrawiam. Maria.

    OdpowiedzUsuń